Brak wiedzy przynosi koszty

admin post on Marzec 11th, 2013
Posted in Koszty Tags: , ,

Planując w swojej pracy – jako konsultant – działania doradców klienta, uważam, że jednym z często popełnianych błędów w ich pracy bywa niechęć spokojnego wysłuchania rozmówcy. Rezultat jest łatwy do odgadniecia: wiele spotkań z klientami to na dobrą sprawę wyrzucanie w błoto pieniedzy pracodawcy.
Temat ten średnio co tydzień przedyskutowuje na prowadzonych co jakiś czas  szkoleniach z negocjacji.

Spora energia przeznaczona na wizytę handlową musi wygenerować odpowiedni zwrot z tej pracy. Stanie się  tak, kiedy  w odpowiednim procencie handlowiec rozłoży swój czas na każdy etap procesu  sprzedaży i nie odbębni po łebkach opisanego na początku tekstu tematu.
Trzeba jasno powiedzieć: próba ignorowania kluczowych kroków to prosta droga do wiadomego rezultatu. Jest nim oddawanie pola konkurencji. Niefajne ani dla samego handlowca – ma premię za wyniki, ani dla jego menedżera – jego zespół nie osiąga rezultatów, ani dla odbiorcy – wykorzystał czas na spotkanie, po której nie kupił tego, czego potrzebuje.
Zawsze gry widzę takich pracowników, zawsze zadaję sobie pytanie, co może być powodem tego błędu. I dochodzę do prostej konkluzji: często zauważam zwyczajnie: liczenie na szczęście.
Wzywam wszystkich sprzedawców: więcej pracy nad poznaniem zasad skutecznego sprzedawania!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>