Co daje diagnozowanie wymagań szkoleniowych

Od lat specjaliści z zarządzania zasobami ludzkimi powtarzają, iż bardzo ważnym elementem projektu szkoleniowego bywa określenie wymagań edukacyjnych osób biorących udział w szkoleniu. Ten krok warunkuje, w jakim stopniu projekt szkoleniowy zakończy się pozytywnym efektem oraz czy będzie skuteczny. Dlaczego?
Określanie oczekiwań rozwojowych pracowników – rozłożony w czasie proces, w którym jest wyrażone wymaganie w zakresie projektu szkoleniowego. Wówczas sprecyzowane bywają problemy, sprecyzowane źródła uzyskania oraz projektowany jest efektywny program realizacji. Inne definicje przeczytaj tu:  Zarządzanie Projektami HR
Po zbadaniu oczekiwań szkoleniowych zmierza się w kierunku zdefiniowania celów przedsięwzięcia edukacyjnego, jakie zaplanowano, że umożliwi zniwelowanie braków wiedzy. Wyznaczone cele umożliwiają stworzyć plan i zorganizować szkolenie, w efekcie także to przedsięwzięcie ocenić. Rezultaty są opisywane jako następujące typy: doświadczalne, oparte na zachowaniach, oparte na emocjach.
Rezultaty określania potrzeb rozwojowych są kolejno:
- Dostrzeżenie realnych zjawisk z życia zawodowego uczestników szkolenia – by dokładnie te kwestie omawiać na szkoleniu.
- Badanie wymagań  pracowników, którzy będą na szkoleniu. Daje to odniesienie się do sytuacji najważniejszych dla pracowników, a nie wyłącznie do sytuacji pracodawcy.
- Poznanie harmonogramów i pozycji rynkowej przedsiębiorstwa, zwłaszcza gdy sesje szkoleniowe organizuje wyspecjalizowany trener.
W tym miejscu zamieszczam najbardziej popularne sprawy w określaniu wymagań szkoleniowych.
- Czy przedsiębiorstwo ma mechanizm motywacyjny i sposób oceniania pracowników?
- W jaki sposób firma używa pobudzający aspekt regulowania uposażenia zasadniczego?
- Jak często przedsiębiorstwa ocenia stopień zadowolenia z pracy pracowników?
- Jakie problemy z motywowaniem podwładnych ma kadra menedżerska?
- Jak często stosowany jest pobudzający pierwiastek informacji zwrotnej na gorąco?
Tyle menedżerskich przemyśleń.
Redakcja:Wojciech Puzdroń
Redaktor tego postu jest absolwentem kierunku germanistyki Uniwersytetu Warmińsko Mazurskiego i studiów podyplomowych z tematyki  promocji i reklamy. Posiada certyfikat Coacha Kreatywności DKI. Kieruje agencją treningową w Siemianowicach Śląskich.  Od ośmiu sezonów wykłada i rozwija gry dotyczące rozwiazywania konfliktów w sektorze „internet i e-business”.

HASŁA:
Audyty satysfakcji
Rekrutacja  w organizacjach
Strategia HR w handlowej firmie
Praktyczne zarządzanie personelem
Fundusz socjalny
Wynagrodzenia i polityka płacowa
Oprogramowanie rekrutacyjne

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>