Coaching w grach dla menedżerów

Organizowanie gier dla menedżerów i symulacji opisujących działanie firmy bywa dość skomplikowane. Prowadzący szkolenie powinien posiadać wysokie kwalifikacje gwarantujące wciąganie w ciekawe ćwiczenia osób uczestniczących w szkoleniu. Takie kompetencje zawierają takie obszary: radzenie sobie z frustracją wywołaną toksycznym szefem, leadership, motywowanie przez cele oraz coaching.
Coaching definiujemy jako bezpośrednie spotkanie dwóch pracowników. Najbardziej doświadczona osoba ma obowiązki coacha i próbuje pomagać pozostałym osobom w określaniu i planowaniu projektów osobistych i zawodowych. Z tego powodu coaching był w mojej karierze trenera odpowiednią drogą rozwoju uczestników w trakcie gier dla menedżerów oraz symulacji biznesowych. Jest wiele powodów, żeby stosować coaching podczas gier dla menedżerów i symulacji biznesowych. Nauczyłem się o nich, kiedy znalazłem ten poradnik:
 Gry Szkoleniowe
Efekty wykorzystania kontaktu z coachem podczas gier menedżerskich i symulacji szkoleniowych mogą być tak jak opisałem poniżej:
-    uzyskanie zadowolenia uczestników,
-    nawiązywanie głębszych więzi z uczestnikami szkoleń,
-    dostrzeżenie sposobności zainicjowania innowacyjnego biznesu,
-    zdefiniowanie celu życiowego przez osoby uczestniczące w szkoleniu,
-    pełniejsza akceptacja swoich wartości,
-    wybór nowatorskiej drogi kariery,
-    nabywanie kwalifikacji kierowniczych oraz kierowania ludźmi,
-    balans pomiędzy pełnioną rolą rodzinną i profesjonalisty.

Trzy miesiące temu prowadziłem szkolenie dla pracowników spółdzielni mieszkaniowych w Zakopanym w ośrodku szkoleniowym Zapiecek. Wtedy właśnie użyłem coaching w trakcie gier dla menedżerów oraz symulacji biznesowych. Pracownicy na szkoleniu byli bardzo zaangażowani w zadania, które napisałem. Następnie opisaliśmy trzy wnioski:
-    funkcja kierownika jest kluczowa w organizacji,
-    administrowanie zespołem wymaga wyjątkowych kompetencji,
-    budowa organizacji w różnych branżach bywa identyczna.

W kolejnym wpisie na tym blogu opiszę metodą czterech kartek. Zawsze ją używam, jeśli projektuję symulacje szkoleniowe.

Lesław Stachoń
Redaktor tego felietonu jest absolwentem kierunku dziennikarstwa Uniwersytetu Szczecińskiego i studiów podyplomowych z zakresu  inżnierii przemysłowej. Posiada tytuł Konsultanta Rozwoju Osobistego ZKC. Mieszka w Nowym Tomyślu.  Od trzynastu lat prowadzi zajęcia i projektuje gry dotyczące motywowania w branży „public relations”.

O NASZYM BLOGU:
Symulacje Drużynowe
Szkolenia sprzedażowe
Gry licencjonowane
Mentoring
Symulacje Six Sigma
Zarządzanie czasem
Wyjazdy integracyjne
Podręczniki dla facylitatorów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>