Dlaczego powinno się badać oczekiwania szkoleniowe

admin post on Styczeń 24th, 2014
Posted in Badania Tags: ,

Każde szkolenie musi mieć w swojej istocie zrealizowanie potrzeb rozwojowych personelu, wyłonionych w fazie ich określania. Określanie założeń w odniesieniu do sesji szkoleniowych to początkowy okres przedsięwzięcia edukacyjnego. Osoby prowadzące szkolenia utrzymują, że jest to najbardziej istotny etap, który decyduje , czy każde inne podjęte działanie okaże się warte poniesionych nakładów.
Doświadczeni doradcy szkoleniowi dla menedżerów uważają, że diagnozowanie dążeń szkoleniowych to pierwszy asumpt do tego aby rozpocząć specjalistyczne rozmowy na temat wiedzy, posiadanych zdolności i możliwości wykonywania zadań oraz nastawienia do pracy, jakie uznają za niezbędne pracodawcy. Należy napisać, iż przedsiębiorca wysyłający personel na szkolenie może w ten sposób kształtować treści, jakie są poruszane w czasie sesji szkoleniowych. Ten aspekt projektów szkoleniowych jest omówiony tutaj:
Ankiety Zaangażowania
Stosując szerokie badania oczekiwań w projektach szkoleniowych i doradczych osiągniemy wiele różnych celów.
Cel 1 – ocenimy stan zintegrowania wewnętrznego wyłonionej do szkoleń zbiorowości pracowników – jak bardzo pracownicy się znają, jaka ukształtowała się tutaj technika współpracy, itd.
Po drugie, określimy zakresy kompetencji, które posiada ta zbiorowość pracowników w obszarze planowanych do omówienia problemów. To daje możliwość osobom prowadzącym szkolenie dopasować obszar tematyczny szkolenia do grupy. Jak najprościej to zrobić? – przeczytajmy zrealizowane wcześniej programy projektów rozwojowych .
Kiedy będziemy określać potrzeby pracowników w zakresie ich rozwoju zawodowego, dowiemy się, jakie są realne problemy z życia zawodowego szkolonych osób – aby właśnie te problemy rozbijać na czynniki pierwsze podczas sesji szkoleniowej. To osobom biorącym udział w szkoleniu umożliwia wykorzystać z prezentowanego materiału dydaktycznego konkretne, często gotowe do zaprezentowania zarządowi pomysły,  nie  abstrakcyjne wskazówki.
Kolejny cel – zdiagnozujemy dokładnie potrzeby pracowników firmy, którzy przyjadą na szkolenie – chodzi o docenienie problemów pracodawcy, ale także kwestii istotnych dla pracowników.
Doświadczeni pracownicy działów kadr mają świadomość, że im lepiej przeprowadzą razem z doradcą firmy szkoleniowej diagnozowanie potrzeb rozwojowych, tym dokładniej będzie można oszacować w jakim stopniu zostały osiągnięte cele sesji szkoleniowych.
Na tą chwilę to tyle moich myśli.
Opracowanie:Henryk Papuga
Autor tej notki  jest absolwentem kierunku psychologii Uniwersytetu Szczecińskiego i studiów podyplomowych z dziedziny  ochrony środowiska. Posiada licencję Instruktora Rozwoju Osobistego NUI. Zawodowo realizuje się w Tychach.  Od dwóch sezonów szkoli i tworzy gry dotyczące zarządzania czasem w branży „internet i e-business”.

TAGI:
Badania płac i benefitów
Systemy ocen w biznesie
Polityka personalna w nowoczesnej jednostce biznesowej
Skuteczne kierowanie kadrami
Programy rowoju talentów
Awanse i Kariera
Development Center

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>