Dobre instrukcje symulacji biznesowej

Gry oraz case study menedżerskie muszą zostać wyposażone w jasne reguły dla uczestników. Doświadczeni szkoleniowcy podkreślają, jak trudno jest początkującemu konstruktorowi symulacji napisać ciekawą historię do gry menedżerskiej. Wymagane jest bogate doświadczenie i wyobraźnia biznesowa.
Poprawne instrukcje do gry powinny być krótkie i zrozumiałe. Poniżej zamieszczam krótki przypadek jasno i przejrzyście skonstruowany komplet reguł krótkiej symulacji dla biznesu. Na początku zawsze należy przedstawić cel: celem uczestników będzie skonstuowanie mostu, po którym bez przeszkód przeprawi się samochód z fikcyjnym bagażem. Dowiedziałem się tego, wtedy gdy odnalazłem w sieci tenże serwis internetowy:
 Gry Menedżerskie
Niżej przykład poprawnie napisanego jednej z instrukcji do symulacji biznesowej:
1.    Przeprawę można konstruować tylko z przyniesionego przez trenera materiału.
2.    Przeprawa nie powinien wykorzystywać żadnych widocznych w zasięgu oka rzeczy (na przykład tablicy, okien itp.). Budowla nie będzie też podwieszony albo podpierany z góry dla przykładu linką lub przez uczestnika gry. Musi stać całkiem bez dodatkowej pomocy na wykładzinie w sali szkoleniowej.
3.    Pojazd powinien zostać przewieziony poprzez popychanie. W momencie przejeżdżania przez most będzie przemieszczać się wszystkimi oponami po jezdni na moście.
4.    Zabawkowy TIR będzie przetransportowany po jezdni w taki sposób, by w każdym punkcie mostu był dokładnie 30 centymetrów nad ziemią.
5.    Zabawkowy TIR powinien być przemieszczany wzdłuż budowli przez tylko jednego uczestnika gry w grupie szkoleniowej. Przejazd rozpoczyna się od zaparkowania pojazdu za miejscem pokazanym przez trenera. Przemieszczenie uznaje się za zakończony po najechaniu mety. Ale dalej samochód powinien  jeszcze stać stabilnie na budowli więcej niż 10 sek.
6.    W momencie, gdy konstrukcja budowanego obiektu okaże się naruszona, ale samochód będzie przetransportowany wzdłuż budowli tak, ażeby w każdym momencie przejazdu znajdował się dokładnie 50 cm nad ziemią, zabawa będzie zaliczona.
W kolejnym poście na tym blogu pokażę zbiór zasad do kolejnej gry decyzyjnej.
Robert Patrycjiusz
Redaktor tego felietonu jest absolwentem wydziału marketingu Uniwersytetu w Toruniu i studiów podyplomowych z dziedziny  kierowania produkcją. Posiada tytuł Mistrza Przedsiębiorczości BZJ. Buduje swoją karierę w Nowym Tomyślu.  Od czterech sezonów prowadzi zajęcia i pisze badania dotykające tematyki sprzedaży w sektorze „reklamy”.

TEMATY BOGA:
Symulacje Negocjacyjne
Treningi interpersonalne
Gry licencjonowane
HR dla nieHRowców
Gry produkcyjne
Kierowanie
Eventy firmowe
Licencje dla trenerów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>