Fazy doskonalenia osób po studiach

admin post on Kwiecień 12th, 2014
Posted in symulacje Tags: , ,

W poprzednim poście opisałem czteroetapowy sposób zdobycia kompetencji (zdefiniowanych bardziej dogłębnie aniżeli tylko pewien zasób wiadomości o świecie). Ażeby on miał możliwość zaistnieć, konieczne bywa zapoczątkowanie procesu edukacyjnego, będącego zaraz po tradycyjnym nauczaniu. Techniką, która ma funkcję katalizatora przy jego przebiegu, jest zasada 3 A, opisana za pomocą takich określeń: świadomość, praktyka, działanie. Źródło:  Gry Biznesowe – Zestawenie
Pierwszym warunkiem efektywnego przyswajania informacji jest sięgnięcie do najważniejszych dążeń studentów. Oni chcą chcieć się otworzyć na nową wiedzę. Przedstawiony etap nazywa się consciousness.

Następnym etapem musi być dostosowanie agendy szkolenia do wymagań odbiorców procesu edukacyjnego. Nigdy nie prowadziłem kilka razy w identyczny sposób identycznego projektu szkoleniowego. Jeśli uczę planowania i ustalania celów ludzi zatrudnionych w hotelu, przygotowuję case study odpowiednie do tego typu klientów. Kiedy szkolę personel koncernu elektronicznego – wtedy piszę studium przypadku z takiej branży. Podane przykłady to z pozoru ten sam temat, w rzeczywistości warto wszystkie szkolenia „kroić na miarę” potrzeb danej organizacji. Ten etap to „abilities”.

Na koniec etap ”action” – czyli wprowadzenie w praktykę zasad opisanych w teorii. Często osoby biorące udział w szkoleniu idą do domu, wyrzucają materiały szkoleniowe i w ich życiu wszystko pozostaje bez zmian. Trener szkoleń jednak nie powinien kończyć procesu edukacyjnego po szkoleniu. Jest przecież opłacany za wprowadzenie nowych zasad teoretycznych w praktyce codziennej.
Ireneusz Wróbel
Twórca tej notatki  jest absolwentem wydziału prawa Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie i studiów podyplomowych z dziedziny  gospodarki morskiej. Posiada certyfikat Mistrza Sprzedaży Relacyjnej GIO. Buduje swoją karierę w Sopocie.  Od szesnastu sezonów wykłada i kreuje gry odnoszące się do zarządzania projektami w sektorze „meble i wyposażenie wnętrz”.

O TYM PISZEMY:
Gry Integracyjne
Szkolenia menedżerskie
Gry hybrydowe
HR dla nieHRowców
Gry produkcyjne
Kierowanie
Warsztaty zamknięte
Materiały do gier dla szkoleniowców

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>