Fazy tworzenia działu pracowniczego

W niniejszym wpisie pokażę etapy budowania działu lub grupy projektowej w firmie. Dawno temu mój kolega przekonał mnie, iż gdy w zespole znajdą się najlepsi eksperci oraz przedtem nie robili nic wspólnie, nie wytworzą efektu synergii. Sporo w tym temacie możesz znaleźć na tym portalu:
Weekendowe Szkolenia Team Building
Etapy organizowania działu w firmie oraz przynależne im charakterystyki przedstawiłem poniżej.
1.    Organizowanie
Ludzie w grupie inaczej rozumieją cele, które zamierzają osiągnąć.
Istnieje brak zaufania.
Pracownicy należący do zespołu  kładą dużą uwagę na to co robią i bywają dość skryci.
Ludzie w grupie muszą się wzajemnie poznać.
Intrapersonalne rezultaty nie są jeszcze zbieżne z celami grupy.
2.    Krótkie spięcie
Na tym etapie są konflikty w zakresie efektów jakie chce osiągnąć dana zbiorowość ludzka.
Pracownicy należący do zespołu  zabiegają o zostanie liderem grupy i zasady funkcjonowania.
Na tym etapie są typowe konflikty i rozbieżności poglądów.
Następuje definicja efektów  i planów na przyszłość.
Na tym etapie występuje chęć opuszczenia zespołu oraz przewidywanie porażki.
3.    Norming
Ludzie w grupie  zaczynają kreować wspólne zasady funkcjonowania i pożądane postawy grupy.
Pracownicy należący do zespołu  w końcu osiągają ostrą, jednolitą strategię działania.
Ludzie działają w zgodzie z ustalonymi zasadami.
Wypracowują jak współdziałać w ramach jednego celu oraz idzie im to całkiem dobrze.
4.    Działanie zespołu
Pożądany efekt jest dla wszystkich jasny, pracownicy należący do zespołu  się z nim utożsamiają.
Występuje obszar dużego zakresu ufności i dobre porozumiewanie się.
Ten poziom to wysoka skuteczność oraz satysfakcja z wykonanego zadania.
To tyle naszych przemyśleń.
Redakcja: Tomasz Falenty
I DODATKOWO JAK ZWYKLE PORCJA CIEKAWYCH DANYCH DOTYCZĄCYCH TEAM BUILDING Z MINIONEGO MIESIĄCA:
- Ciesząca się największym wzięciem forma zadań team building : nagrywanie filmów i teledysków
- Najwyżej wycenione w testach po wyjeździe zadania – opinie uczestników: scenariusze muzyczne
- Przeciętna liczebność grupy zajęciowej: dwieście uczestników.
- Preferowane dni tygodnia na gry: weekend.
- Najchetniej zamawiana lokalizacja: Sudenty

ŹRÓDŁO: Training Projects
Pracujemy jako drużyna szkoleniowców z praktyką biznesową ale również kwalifikacjami związanymi z wspinaczką i grotołastwem, co uprawnia nas do wykonywania imprez w formie plenerowej, łącząc kształcenie pracowników i atrakcyjne gry. zatrudnieni u nas trenerzy to również autorzy książek poradnikowych i nieprzeciętne osobowości.
Wiemy, że atrakcyjne szkolenie i wyjazd to także przyjazny hotel. Na sprawdzonej i stale weryfiowanej liście posiadamy ponad sto klimatycznych miejsc z całego kraju. Polecamy nasze eventy integracyjne i  team building.W większości przypadków prowadzimy zajęcia w Beskidach, w środkowej Polsce oraz na Kaszubach. Rekomendujemy  miejsca mniej znane . W słoneczne dni pracujemy na dworze, a jeżeli pogoda jest zła – w budynku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>