Kontakt z uczestnikami w symulacjach na szkoleniu

admin post on Maj 25th, 2014
Posted in symulacje Tags: ,

Po co jest komunikacja zwrotna? Eksperci twierdzą, iż jest dostawcą informacji w zakresie kompetencji, zainicjowanych procesów i zawodowej przydatności  danego uczestnika biorącego udział w sesji – i czyni to w wyjątkowy sposób. Oceniany pracownik, który jest na szkoleniu zachowuje dość konstruktywny poziom zaufania do siebie, wytworów aktywności zawodowej oraz obserwatora, który obserwuje feedbackowanego. Trener nakłania pracownika do większego kroku na ścieżce doskonalenia. Przeczytaj tutaj: Drużynowe Gry Biznesowe 
Niezłym ćwiczeniem na spostrzeżenie, w jaki sposób warto udzielać komunikat zwrotny, było dla mnie przeanalizowanie, w jaki sposób się wzajemnie motywujemy do pracy – chodzi o polączenie informacji zwrotnej z kształtowaniem relacji interpersonalnych w odniesieniu do trzeciej potrzeby w piramidzie Maslova.

Zdobędziesz dokładne wskazówki pomagające w udzielaniu komunikatów zwrotnych, gdy prowadzisz grę lub symulację.

Chcesz wiedzieć jak reagujesz na feedback? Odpowiedz na następujące kwestie.

- Biernie poznajesz zdanie rozmówcy na temat czyjegoś zachowania?
- Uważniesz rozmyślasz o tym, o czym bywa rozmowa, starając się analizować sytuację oczami innej strony rozmowy?
- Analizujesz pozytywne i złe strony modyfikacji czyjegoś postępowania?
- Spokojnie mówisz o tym, co uważasz o informacji zwrotnej od twojego rozmówcy?
- Razem z tym człowiekiem planujesz wspólne aktywności?
- Pytasz o poprawę działań, kiedy uważasz to za konieczne?
- Jesteś wdzięczny za informacje?

Bądź zupełnie uczciwy wobec siebie. Domyślam się, że mogło być tak samo dużo myśli na „nie”, i na ”zgadzam się”. Odwracając pozycje w dyskusji, łatwo zdać sobie sprawę z ważniejszych problemów w przyjmowaniu feedbacku.

Następna ważna zagadka: w jaki sposób odbierać niepersonalnie krytykę? Dalej umieszczam zestaw rad.

Dbaj o swój zrównoważony rozwój.
Wychwytuj feedback.
Spoglądaj na prowadzącego dialog, który przemawia do ciebie.
Nie oceniaj.
Nie tłumacz, że człowiek, z którym rozmawiasz, bywa przewrażliwiony.
Nie żartuj.
Nie interpretuj zbytnio wypowiedzi.
Nie zmieniaj tematu rozmowy.
Nie próbuj znaleźć złych motywów.
Upewnij rozmówcę, że pojąłeś swój problem w porozumieniu.
Feliks Tyrmand
Autor tej notatki  jest absolwentem kierunku chemii Uniwersytetu w Toruniu i studiów podyplomowych z zakresu  finansów. Posiada licencję Coacha Przedsiębiorczości BTA. Pracuje w Katowicach.  Od czternatu lat szkoli i opracowuje gry dotykające tematyki efektywności osobistej w branży „produkcja”.

HASŁA:
Symulacje Handlowe
Treningi miękkie
Gry symulacyjne
Coaching
symulacje Kaizen
Asertywność
Certyfikacja trenerów
Narzędzia Instrukcje dla trenerów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>