Plusy i minusy zarządzania które będzie się opierać na najnowszych trendach i modzie.

admin post on Listopad 11th, 2015
Posted in Team building

Jednym z większych błędów, przytrafiających się części managerów kierujących zespołem pracowników jest uleganie modzie przy podejmowaniu decyzji zarządzających. Nie chcą oni wybierać sprawdzonych, a co najbardziej istotne dopasowanych do wymagań przedsiębiorstwa strategii, jakie zagwarantowałyby stabilny rozwój. Za to skupiają swoją energię na forsowanie nowinek, które nie zawsze się sprawdzą w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa.

Najczęściej taki model zarządzania w pierwszej chwili będzie sprawiał naprawdę dobre wrażenie. Ale najczęściej będzie się wiązało to z tym, że określone pomysły funkcjonują w danym przedsiębiorstwie przez pewien czas, a później są zastępowane następnymi. Może na to iść dużo czasu i pieniędzy, a efektem takich działań będzie zwiększająca się dezorganizacja w funkcjonowaniu firmy.

Będzie się tak działo dlatego, że wszystkie te nowinki i pomysły wdraża się dość przypadkowo, bez powiązania w kompleksową wizję rozwoju przedsiębiorstwa. I jeśli wszystko na papierze wygląda idealnie, a spodziewane wyniki mają przyprawić o zawrót głowy, to w praktyce z reguły w taki sposób prowadzona polityka raczej niewiele przyczyniać się będzie do rzeczywistego rozwoju firmy.

Wielu managerów ma z tym problem dlatego, że działają oni przede wszystkim w oparciu o emocje, bez chłodniejszego spojrzenia i oceny danych rozwiązań. Niekiedy będzie to również ślepe podążanie za tym, co posiada konkurencja, chociaż nie za każdym razem pomysły sprawdzone w jednym przedsiębiorstwie będą odpowiednio skuteczne w innym miejscu.

Konsekwencje takich decyzji z reguły od razu nie będą bardzo widoczne, a będą się objawiały po pewnym okresie zmian. Jednak wymierne są wydatki, które będą do poniesienia w związku z uruchomieniem nowych pomysłów, oraz czas, jaki trzeba na to wszystko przeznaczyć.

Często te efektowne nowości mogą zupełnie przesłonić faktyczne potrzeby firmy i będą uniemożliwiać próby ich wdrożenia. Dodatkowo zbyt częste rzucanie nowych rozwiązań i pomysłów może sprawić, że najważniejszym celem firmy nie będzie zwiększanie zysków ze sprzedaży, a większość energii będzie szło właśnie na to, żeby któryś raz z rzędu reorganizować pracę we wszystkich działach.

Comments are closed.