Pomiar potrzeb rozwojowych.

admin post on Wrzesień 6th, 2015
Posted in Team building

O znaczeniu szkoleń pracowniczych przekonywać chyba nikogo nie trzeba, pełnią one bardzo dużą rolę i w firmowej organizacji i w rozwoju zawodowym zatrudnionych pracowników. Jednak nie wszyscy mają świadomość faktu, jak istotne jest precyzyjne i dokładne sprecyzowanie potrzeb szkolących się, co będzie miało na przełożenie na wybranie najlepszego zakresu i formy szkoleń, a co za tym idzie wpływa na ich efektywność i skuteczność.

Spora część właścicieli firm zamierza sobie zawracać tym głowy, decydując się na powiedzmy Szkolenia Z Zarządzania Projektem
całkowicie przypadkowo lub na podstawie podesłanych reklam. Podejście tego typu niestety skutkuje tym, że takie szkolenia nie są w pełni efektywne, pewnie w wielu przypadkach ktoś na tym skorzysta, lecz nie wykorzysta się w pełni ich potencjału.

Z takich też powodów zanim się zatwierdzi plan szkoleń trzeba określić ze szczegółami, jakiego rodzaju potrzeby będzie miał zespół i poszczególni pracownicy, i dopiero w oparciu o to ostatecznie decydować. Etap ten czasem chwilę może trwać i wymaga określonej aktywności, lecz jest niezbędny do uzyskania pełnej efektywności realizowanych szkoleń.

W ustalenia takie powinni się zaangażować zarówno pracownicy własnej firmy, ale również wynajmowani trenerzy, którzy będą realizować zajęcia, tylko współpraca na odpowiednim poziomie tych wszystkich osób pozwoli na wybranie odpowiedniego rozwiązania. Jeśli chodzi o firmę, która zamawia szkolenie dla pracowników potrzebny jest głównie udział wyższej kadry kierowniczej a także bezpośrednich kierowników osób, które mają planowane szkolenia.

Bardzo duże znaczenie ma także aktywność na odpowiednim poziomie samych uczestników szkolenia. Powinni być oni całkowicie świadomymi członkami całego procesu, gdyż to tak naprawdę oni skorzystają na tym najwięcej. Powinno oni współpracować odpowiednio z osobami, które są odpowiedzialne za przygotowanie takiej diagnozy, co przeważnie będzie się wiązać ze szczerymi odpowiedziami na pytania, które są stawiane.

Diagnozę tego typu można zrealizować na wiele różnych sposobów, lecz każda z nich będzie się sprowadzać do wyznaczenia potrzeb oraz oczekiwań pracowników i firmy. Jeżeli proces ten wykona się tak jak należy, to z całą pewnością przeprowadzone szkolenia będą użyteczne.

Comments are closed.