Procedury w pomiarze systemów kompetencyjnych

admin post on Marzec 4th, 2014
Posted in Szkolenia Tags: ,

Jedną z technik identyfikacji szeroko pojętych cech pracownika była w latach 90-tych kanadyjska procedura nazywająca się: Duties Competence Assessment Procedure. Jako następny krok po wykorzystaniu  tej procedury da się skonstruować a nawet znacznie polepszyć zestaw kompetencji. Tu można znaleźć charakterystykę wyżej wymienionej techniki:   Szkolenia Biznesowe
Thomas Trigger z Nowej Zelandii opracował tę metodę, która w dużej mierze zmierza do zdefiniowania zestawu umiejętności jakościowych, mniej policzalnych, dzięki którym zwłaszcza kierownicy wykazują bardzo dobre lub niezłe wyniki. Procedura ta bazuje na skatalogowaniu i analizie stwierdzeń respondentów zebranych w czasie badania który specjaliści nazywają obserwacyjnym badaniem środowiskowym.
Bazuje on na przedstawieniu serii pytań osobom zatrudnionym na różnych stanowiskach, których wyniki zawodowe okazały się ponadprzeciętne oraz wykraczające poza wcześniejsze ustalenia. Zapytania ograniczają się do tematu procesów będących obowiązkiem w pracy oraz opinii w jaki sposób wykazali akurat tak rewelacyjne rezultaty.
Po uzyskaniu wymaganych informacji od osób podlegających researchowi w wywiadzie behawioralnym, informacje zostają wysłane do rygorystycznych analiz statystycznych. Metoda ta opiera się na dużej ilości wskazówek, jednakże posiada poważne błędy logiczne.
Po pierwsze, wskazówki z jej wykorzystania nie muszą być wykorzystane na użytek określania układu wymaganych kwalifikacji w przyszłości, z takiego powodu, iż wszystkie polegają na nieobiektywnych opiniach respondentów. Druga rzecz – technika wymaga, aby obserwatorzy nabyli wcześniej niezbędne umiejętności i zaplecze techniczne od strony analiz statystycznych. I ostatnia sprawa – najbardziej efektywni pracownicy powinni zaplanować czas na wnioski, co niesie za sobą niechęć pracowników w wyniku odłożenia na potem ich zadań w całym okresie badania.
Tyle naszych wniosków.
Autor:Henryk Groźny
Redaktor tego artykułu jest absolwentem wydziału administracji Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu i studiów podyplomowych z obszaru  ochrony środowiska. Posiada tytuł Doradcy Nowoczesnego Biznesu KUJ. Mieszka w Morągu.  Od trzynastu sezonów prowadzi zajęcia i projektuje badania dotyczące przedsiębiorczości w branży „przemysł lekki”.

HASŁA:
Audyty płac i benefitów
Systemy ocen pracowników
Strategia personalna w komercyjnej jednostce biznesowej
Nowoczesne kierowanie personelem
Przyjazna kultura organizacyjna
Badania osobowości
Systemy rekrutacyjne

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>