Ważność badania oczekiwań szkoleniowych

Prowadziłem cykl szkoleń, w którym osoby na szkoleniu nie byli świadomi własnych wymagań rozwojowych. Myśleli, że wybierają się na szkolenie outdoorowe. Okazali się być przygotowani na zabawę oraz wiele radości z przygotowanych im zadań. W momencie, gdy weszli do hotelu, okazało się, że szkolenia będą w tradycyjnej formie. Informacje do opracowania tego artykułu zaczerpnąłem stąd:
Badania Potrzeb Rozwojowych
W tym projekcie uczestniczyli między innymi tacy pracownicy firmy z branży meblowej:
Krystian – brał udział w projektach doradczych i szkoleniowych, ma kompetencja w zakresie prowadzenia trudnych negocjacji, ma 3 dzieci. Pragnie pogłębiać własne umiejętności w tematach nowoczesnej logistyki, nie kocha za bardzo na szkoleniach gier i zabaw.
Zosia – była stypendystką prestiżowego programu dla studentów 3 semestrze ekonomii, lubi auto-stop po krajach Europy oraz klasyczną odmianę występów Red Hot, zamierza nauczyć się wszystkiego z zakresu psychologii rozwojowej i kognitywnej, jej hobby to sprzątanie. Lubi gry menedżerskie w trakcie szkolenia.
Bartek – kierownik małego działu w firmie, ma mieszkanie w Krakowie, podjął studia w Warszawie, ma 35 lat. Lubi sportowe wozy oraz gra na komputerze. Pragnie uczyć się teorii z obszaru prowadzenia negocjacji z trudnymi klientami i badania motywacji pracowników.
Grzegorz – ma 54 lata, ostatnio rozwiódł się, lubi filmy dokumentalne z czasów wojny, zwierzęta domowe oraz wycieczki po okolicy. W następnym miesiącu jedzie na kilkutygodniową wyprawę w Tatry. Chce odnaleźć sposób na radzenie sobie ze stresem. Gry i zabawy to dla niego strata czasu.
Uczestnicy szkolenia są dość od siebie różni – a ja nie wziąłem pod uwagę ich różnorodności i sprzecznych często wzajemnie stylów uczenia. Do tego nie zrobiłem ankiety na temat dążeń rozwojowych. W rezultacie opisani pracownicy biorący udział w szkoleniu byli niezbyt zadowoleni. W innym wpisie na blogu zaprezentuję sprawdzone metody diagnozy oczekiwań edukacyjnych.
Na tą chwilę to tyle naszych wniosków.
Redakcja:Ignacy Husarz
Redaktor tego artykułu jest absolwentem kierunku religioznastwa Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu i studiów podyplomowych z tematyki  muzykologii. Posiada tytuł Mistrza Kreatywności MFV. Mieszka w Katowicach.  Od czterech lat uczy i projektuje badania odnoszące się do radzenia sobie ze stresem w branży „dystrybucja i sieci handlowe”.

O TYM PISZEMY:
Badania kultury organizacyjnej
Rekrutacja  w biznesie
Polityka HR w międzynarodowej jednostce biznesowej
Praktyczne zarządzanie kadrami
Projekty doradcze i wdrożeniowe w HR
Systemy motywacyjne
Oprogramowanie rekrutacyjne

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>