Zasady diagnozowania oczekiwań edukacyjnych

admin post on Lipiec 3rd, 2014
Posted in Szkolenia, Team building Tags: ,

Jestem pewien, że każdy specjalista kiedyś był na szkoleniu. Rozwijanie kompetencji pracowników ma na celu nauczenie uczestników zaplanowanych kompetencji. Zwykle projekt szkoleniowy generuje koszt mniej więcej 4 tysiące zł za sesję szkoleniową – i pewnie nikt nie planuje takich kwot zmarnować bezproduktywnie. W tym duchu dalej przedstawię kluczowe zasady związane z diagnozowaniem oczekiwań rozwojowych. Informacje do opracowania poniższych rad zaczerpnąłem z takiej strony:
Metodologia Wyjazdów Integracyjnych
Szkolenia rozwojowe sprzedaję  od 10 lat. Szkoliłem przeróżne instytucje: z branży motoryzacyjnej, z sektora spożywczego, sieci handlowe, energetyczne, z branży budowlanej. Zwykle zdawałem sobie sprawę, iż profesjonalnie zorganizowane badanie oczekiwań dotyczących szkolenia powodowało, że szkolenie okazywało się nadwyraz efektywne. Niżej opisuję wskazówki dotyczące definiowania potrzeb szkoleniowych:
- na etapie diagnozowania oczekiwań edukacyjnych muszą brać udział władze firmy, liniowi kierownicy, departament ds. personelu oraz ostateczni pracownicy
- w czasie badania potrzeb szkoleniowych wykorzystuj różne techniki diagnostyczne: ankietowanie, dyskusje w gronie ekspertów, eksperymentowanie oraz rejestrowanie doświadczeń
- dokładnie analizuj dokumenty przedsiębiorstwa, która zamówiła projekt szkoleniowy. W tych miejscach zgromadzone są istotne informacje. Najczęściej biorę je pod uwagę układając harmonogram rozwoju pracowników
- zawsze na etapie wprowadzenia do szkolenia zapytaję pracowników obecnych na sali szkoleniowej, jakie były ich oczekiwania szkoleniowe. Potrzeby szkoleniowe zmieniają się w czasie, dlatego zapisuję je na kartce. Stają się one dla mnie latarnią morską na czas projektu szkoleniowego.
W kolejnym wpisie na tym blogu przedstawię następne reguły definiowania potrzeb rozwojowych.
Na tą chwilę to tyle menedżerskich inspiracji.
Redakcja:Grzegorz Zdanowicz
Twórca tego wpisu jest absolwentem kierunku socjologii Uniwersytetu Śląskiego i studiów podyplomowych z zakresu  astronomii. Posiada certyfikat Eksperta Planowania Strategicznego UVM. Prowadzi firmę szkoleniową w Sopocie.  Od pięciu lat prowadzi zajęcia i projektuje gry odnoszące się do sprzedaży w branży „reklamy”.

O TYM PISZEMY:
Badania satysfakcji
Systemy ocen w biznesie
Polityka kadrowa w zdywersyfikowanej organizacji
Zaawansowane zarządzanie ludźmi
Projekty doradcze i wdrożeniowe w HR
Rozwój pracowników
Development Center

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>