Zastosowanie gier w różnych projektach szkoleniowych

admin post on Grudzień 12th, 2013
Posted in Bez kategorii Tags: ,

Ćwiczenia oparte o mechanizm gier oraz symulacje stosuje się podczas wielu rodzajów sesji szkoleniowych dla pracowników wyższego szczebla. W tym wpisie postanowiłem opisać, na jakich szkoleniach da się użyć wspomniane wyżej innowacyjne metody nauczania.
Naprawdę sporo na temat szkoleń realizowanych przy pomocy gier i symulacji menedżerskich dowiedziałem się od Petera Smitha, który szybko stał się wysokiej klasy doradcą biznesowym dla firm. Wyczerpujące dane na temat wykorzystania tego rodzaju metod dydaktycznych możesz odszukać na specjalistycznych witrynach , na przykład: Profesjonalne Gry Menedżerskie
Jakie można wyróżnić typy projektów szkoleniowych, podczas których dobrze jest wykorzystać symulacje dla wyższej kadry zarządzającej?
Można wylistować dwa najczęściej spotykane typy kursów dla menedżerów.
Sesje szkoleniowe otwarte przeznaczone są do wszystkich pracowników firm. Są oparte o zapisy z wyboru i kandydat na uczestnika może wybrać temat sesji szkoleniowej. Firma najczęściej pokrywa wydatki projektu szkoleniowego.
Inny sposób podnoszenia kwalifikacji – szkolenia zamknięte – poprzedzane są badaniem problemów danej organizacji oraz skierowane wyłącznie do jej personelu. Tego typu kursy zwykle bywają realizowane na trzy różne sposoby:
specjalista ds. HR w przedsiębiorstwie przeprowadza analizę luki szkoleniowej oraz przeprowadza szkolenie,
organizacja zainteresowana szkoleniem opracowuje analizę oraz korzysta z pomocy znanych trenerów, którzy zdobyli wcześniej wiedzę w tym zakresie,
firma zleca sporządzenie badania potrzeb szkoleniowych oraz przygotowanie sesji szkoleniowej firmie szkoleniowej.
Anna Łaguna oraz Piotr Nowak w ich bestsellerowej książce wskazują wspólne pola pomiędzy planowaniem gier w cyklu szkoleniowym przeprowadzanym w trybie zamkniętym oraz dostępnym dla każdego pracownika z każdej firmy.
W projekcie nazywanym otwartym nie organizuje się badania potrzeb szkoleniowych, ale wybiera się odpowiednią metodę marketingową, która ma na celu zdiagnozować zapotrzebowanie na wybrany typ projektu szkoleniowego.
Symulacje w projekcie zamkniętym organizowane są na skutek zapytania ofertowego instytucji, która zamawia projekt szkoleniowy.
Ciąg dalszy nastąpi
Franciszek Malinowski
Autor tej notki  jest absolwentem kierunku historii Uniwersytetu w Toruniu i studiów podyplomowych z obszaru  public relations. Posiada licencję Konsultanta Odnowy Beavioralnej XYT. Buduje swoją karierę w Sandomierzu.  Od trzech lat uczy i kreuje gry odnoszące się do oceny pracowniczej w branży „telekomunikacja”.

CZYTAJ TAKŻE O:
Symulacje Team building
Szkolenia handlowe
Gry hybrydowe
Lider i menedżer
Gry produkcyjne
Zarządzanie czasem
Szkoła dla trenerów
Ćwiczenia dla facylitatorów

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>